U WAXAK P’ÉEL U MEYJIL YÓOLAL BÁALTS’AM J—KA’ANSAJ
XCARLOTA
EL TEATRO ES UN LUGAR EN DONDE SE NARRA UNA HISTORIA O REPRESENTA UN
ESPECTÁCULO SIRVIENDOSE DE UN DISCURSO DIALOGADO, GESTOS, JUEGO, MUSICA,
BAILE Y ESPECTÁCULO ANTE UN PUBLICO.
ES TAMBIEN EL GENERO LITERARIO QUE ESTA CONSTITUIDO POR OBRAS TEATRALES
QUE, GENERALMENTE SON DIALOGADAS, ESCRITOS PARA SER PRESENTADAS. TAMBIEN PARA DESIGNAR AL ESCENARIO O A LA
ESCENA DONDE TRANSCURRE LA OBRA; LA LITERATURA DRAMÁTICA, EL ARTE DE ESCRIBIR
UNA OBRA DRAMATICA Y TODOS LAS PIEZAS DRAMATICALES DE UN AUTOR, UNA EPOCA O UN
PUEBLO O CIVILIZACIÓN; TODOS ESTOS
COMPONENTES DE UN TEATRO, NOSOTROS COMO DOCENTES ES MUY IMPORTANTE CONOCER SABER MUY BIEN COMO DEBEMOS DE
RELACIONARLO CON NUESTRO PROYECTO DE TRABAJO, TOMANDO EN CUENTA LEYENDAS,
NARRACIONES, JUEGOS, CANTOS, HISTORIAS PODEMOS REALIZAR UN TEATRO CON LOS
NIÑOS, EN CUALQUIER ESPACIO DONDE SE
ENCUENTREN ESTO ES CON EL FIN DE
DESARROLLAR SU CREATIVIDAD, IMAGINACIÓN, LENGUAJE, ADEMAS POCO A POCO IRAN CONOCIENDO NARRACIONES
TEATRALES DEL PUEBLO MAYA .
LE BÁALTS’AMO’ U KÚUCHIL TU’UX
KU YÚUCHUL, TSÓOL UUCHBEN TSIIKBAL,
BÁAXAL, OOK’OT, TS’AA CHA’AN TU TÁAN
YÁAKACH MAAKO’OB. BEY
XAAN JATS’UTS TSIIKBAL TI’AL U
YÉESAL TI’E BÁALTS’AMO’
BAALE TSIIKBALBI YÉETEL KAATU’UL
WA YÁAB U MAAKILO’OB
BEETIK TIÁL U YÉESAAL,
BEY XAAN YÁAN
KU TS’IIBTA LE
BÁALTS’AM TU’UX KU YÉESAL U
YÓOCHEL DE YÁAYAJÓOLAL BÁALE YAN U
MÁAKIL TSIIBTIK TU LÁAKAL BA’AX
KU YÚUCHUL TI
KAAJO’OB.
LE BEETIKE TÓONE’EX AJ-KA’ANSAJONEXE K’ÁABET K’AJÓOLTIKE’EX TU
LÁAKAL BIX JE’EL U PÁAJATAL TSO’LKEÉX TI’E NÚUKUL K-MEYJE’XE BÁALE YÁANK TSA’AK’E’EX ´-TUKELE’EX TE LÁAKAL JEBIX LE UUCHBEN
T’AANO’OBO, LE BAAXALO’OBO,
LE KÁAYO’OBO, PÁAXO’OB, TI’AL U PÁAJTAL K-BEETIKKEÉX JUUMP’ÉEL
BÁALTS’AM YÉETEL LE
MEJEN PAALALO’OB TE TU
KÚUCHIL U NAJIL XOOKO,
WA JEETUXAAK U
KÚUCHIL KU PÁAJTAL
U BEETAL JUUMP’ÉEL
BÁALTS´AM, BÁALE TU LÁAKAL LELA TI’AL U
PÁAJTAL ÁAJSA’AL U NÁAT
LE MEJEN PAALALO’OB BEY XAAN
U CHOOLPAJAL U
TUUKULO’OB , BEY XAAN
KA MAALOCHAK U T’AANO’OB, BEYO
JUJUMP’IITIK KE’EN U
K’AAJÓOLTO’OB U BÁALTS’AMI U KAAJALILO’OB
MAYA.
U NUKT'AAN X -CANDELARIA.
TRABAJAR CON LOS NIÑOS EL TEATRO, FAVORECE EN ELLOS SU LENGUAJE , SU RELACION CON SUS DEMAS COMPAÑEROS Y ADEMAS PIERDEN SU TIMIDES EN DIALOGAR FRENTE A OTROS, Y MAS SI UTILIZAMOS ALGUNOS TITERES EN LOS DIALOGOS.
COMO USTED MENSIONA EL TEATRO LO PODEMOS REALIZAR CON LOS NIÑOS HASTA DEBAJO DE LOS ARBOLES NO NECESITAMOS DE IMPLEMENTOS COMO UN ESCENARIO SOFISTICADO PARA LLEVARLAS ACABO.
EN EL TEATRO CON LOS NIÑOS PODEMOS ESCENIFICAR LEYENDAS, HISTORIAS
O ACTIVIDADES REGIONALES QUE SE REALIZAN EN LA COMUNIDAD.
WA KA'A K'MEYA' TEEX BALDZAMOOB YEETEL LE MEJEN PAALALOBO YAN
MALOOB K'IINSKOOB U T'ANOOB, U BISKUBAOOB YEETEL U LAK'T'SILILOOB
YAN XAAN U LUK'LU SAA'KILILOOB U T'SIIKBALOOB YEETEL U YANAL MAKOOB, WA KA K'MENTEEX MEJEN YOCHEL BALCHEOOB, MEJEN MAKOOB KA K'MENTEEX U T'AANOBE LE MEJEN PAALALOBO KU KIMAKTA YOLOOB.
BIX A WALIK TECH LE BALDZAMOOBO JELU PAJTA MEYAJ' TI KE'EX TAK YANAL CHEOOB.
JELU PAJTA E'SIIK UUCH BEN MIATSILI U BAK PACHIL U KUXTALE MEJEN PAALALOOBO.
U NUK T'AAN X- CANDELARIA TI X-CARLOTA.
CONCLUSION.
El tatro es muy llamativo para los niños, porque a travez de ello escenifican o dramatizan todo lo que observan con los adultos, imitan sucesos de la vida cotidiana, y para ellos es divertido y se motivan ya que se hacen pasar por adultos; lo que nosotros como docentes debemos aprovechar y utilizarlo como una estrategia de enseñanza relacionando una representación de acuerdo al tema al tratar.
U TS'ÓOK T'AAN.
U NUKT'AAN X -CANDELARIA.
TRABAJAR CON LOS NIÑOS EL TEATRO, FAVORECE EN ELLOS SU LENGUAJE , SU RELACION CON SUS DEMAS COMPAÑEROS Y ADEMAS PIERDEN SU TIMIDES EN DIALOGAR FRENTE A OTROS, Y MAS SI UTILIZAMOS ALGUNOS TITERES EN LOS DIALOGOS.
COMO USTED MENSIONA EL TEATRO LO PODEMOS REALIZAR CON LOS NIÑOS HASTA DEBAJO DE LOS ARBOLES NO NECESITAMOS DE IMPLEMENTOS COMO UN ESCENARIO SOFISTICADO PARA LLEVARLAS ACABO.
EN EL TEATRO CON LOS NIÑOS PODEMOS ESCENIFICAR LEYENDAS, HISTORIAS
O ACTIVIDADES REGIONALES QUE SE REALIZAN EN LA COMUNIDAD.
WA KA'A K'MEYA' TEEX BALDZAMOOB YEETEL LE MEJEN PAALALOBO YAN
MALOOB K'IINSKOOB U T'ANOOB, U BISKUBAOOB YEETEL U LAK'T'SILILOOB
YAN XAAN U LUK'LU SAA'KILILOOB U T'SIIKBALOOB YEETEL U YANAL MAKOOB, WA KA K'MENTEEX MEJEN YOCHEL BALCHEOOB, MEJEN MAKOOB KA K'MENTEEX U T'AANOBE LE MEJEN PAALALOBO KU KIMAKTA YOLOOB.
BIX A WALIK TECH LE BALDZAMOOBO JELU PAJTA MEYAJ' TI KE'EX TAK YANAL CHEOOB.
JELU PAJTA E'SIIK UUCH BEN MIATSILI U BAK PACHIL U KUXTALE MEJEN PAALALOOBO.
U NUK T'AAN X- CANDELARIA TI X-CARLOTA.
CONCLUSION.
El tatro es muy llamativo para los niños, porque a travez de ello escenifican o dramatizan todo lo que observan con los adultos, imitan sucesos de la vida cotidiana, y para ellos es divertido y se motivan ya que se hacen pasar por adultos; lo que nosotros como docentes debemos aprovechar y utilizarlo como una estrategia de enseñanza relacionando una representación de acuerdo al tema al tratar.
U TS'ÓOK T'AAN.
0 comentarios:
Publicar un comentario