U'UK P'ÉEL JAATS U MEYJIL U ÁANALTEI CANTERES TI DZITBALCHE.

miércoles, 24 de junio de 2015



U’UK  JAATS U  MEYJIL  TI’AL  U  ÁANALTEI   CANTERES  TI  DZITBALCHE

MAALO’OB  ÁAK’AB  YAANTE’EX  AJ-  KA’ANSAJEX,  TÁAN  IN  TUUX TIKTE’EX U  U’UKP’ÉELI U  MEYJIL  U  ÁANALTEI  KANTERES  TI’  DZITBALCHE’.
LE  U  ÁANALTEI  LE  CANTERES  TI’E  DZITBALCHEO  KU  YEESIK BIX  JATSU’TSIL  U  TSO’OLBÉENIL  U  KUUXTALO’OB,  U  NOOK’ANKILO’OB  YÉETEL   U  TUUKULO’OB  LE  ÚUCHBEN  MAYAO’OBO.
LE  BEETIKE  TU  LÁAKAL  LE  AJ-KA’ANASAJO’OBO  K’AABET  U  K’AJ ÓOLTIKO’OB  LE  U  ÁANALTEILO’OB LE  CANTERES  TI  DZITBALCHE’O,    KA’  PÁAJCHAK  U  YOOKSIK  TI’U NÚUKUL  U MEYAJO’OB,  BEYO  TUUNO  MEJEN  PAALAL, NUKUCH  PAALAL,  YÉETEL   LE  KAJO’OB U  KAALANTO’OB,  YÉETEL  U  CHIMPOLTO’OB  U  MIATSILI  LE  ÚUCHBEN  KAJO’OBO.
TI’AL  KA’  PÁAJCHAK  U  KA’ANSA’A  LE  CANTERES  TI DZITBALCHEO,  TE  TU  NAJIL  LE  XOOKO,  K’AABET  U  TS’ABAL  OOJETBIL  BEY  TSÍIKBALIL,  RIMAS,  POEMAI, K’AAYIL,  NÁATBI,  ÚUCHBEN  TSÍIKBALIL, BÁALTS’AMI  YÉETEL  U  LÁAO’OB.
BEYO  LE  MEJEN  PAALALO’OBO  JUJUNP’IITIL  KE’EN   U  K’AJÓOLTO’OB  BIX U  KUUXTAL  LE  ÚUCHBEN  MAAKO’OBO,  BEY TUNO’  SEEBA’AN  KE’EN  CHO’OLPAJAK  U  T’ÁANO’OB,  YÉETEL  Y  TUUKULO’OB.


AJ-KA’ANSAJ  X- CARLOTA.


EL  LIBRO  SOBRE  LOS  CANTERES  DE  DZITBALCHE  MUESTRAN  RELATOS  INTERESANTES;  EN  DONDE  SE  NARRAN   CÓMO    LOS  ANTIGUOS  MAYAS  VISUALIZABAN  LA  VIDA,  LA  FORMA  DE  VESTIR,  DE  PENSAR  Y  DE CÓMO  VIVIAN.
COMO DOCENTE ES IMPORTANTE CONOCERLO, PARA  ADECUARLO EN NUESTRO QUE HACER DOCENTE Y ASI NIÑOS, JOVENES Y COMUNIDAD EN GENERAL, VALOREN Y RESCANTES ESTE PATRIMONIO CULTURAL DE LOS PUEBLOS  MAYAS.
PARA LA ENSEÑANZA DE ESTOS CANTARES DE DZITBALCHE EN LAS ESCUELAS, ES NECESARIO DARLOS A CONOCER  POR MEDIO DE  PLÁTICAS, DIALOGOS, RIMAS, POEMAS, CANTOS, ADIVINANZAS, LEYENDAS, TEATRO ENTRE OTROS;  PARA QUE DE ESTA MANERA  LOS NIÑOS ADQUIERAN LA NOCION   DE VIDA DE AQUELLAS PERSONAS  Y A LA VEZ FAVOREZCAN SU LENGUAJE Y SU CREATIVIDAD.

MAESTRA:  CARLOTA


0 comentarios:

Publicar un comentario